Min blogglista

31 december 2010

Nyårsafton

Jaha, endast 12 timmar kvar av det här året. Läskigt men ändå skönt, det har varit ett bra år men ni vet ju att jag längtar till 2011, speciellt februari. ;) Det har hänt en massa under det här året men det mesta har handlat om bebis/graviditeten och den riktiga början av en egen familj.

Jag hade tänkt skriva ihop något svammel om vad som hänt lite mer månad för månad men jag vet inte om det är så stor idé, det man minns mest är efter plusset på stickan och innan det var det jobb och skola som gällde så bli inte förvånade om ni inte får mer än så här. ;)

Nyårslöfte då, ska man ha något? Jag vet inte riktigt vad jag skulle vilja lova mig själv och så brukar jag aldrig ha något löfte då de oftast bryts. Jag kan ju lova mig själv att börja träna och ta tag i min kropp direkt lillan är ute, men... jag tror att jag ska göra lite annorlunda och önska mig saker för det nya året.

År 2011 önskar jag att....
  • Lillan kommer ut till oss helt frisk och kry och allt sådant.
  • Att förlossningen går bra för oss båda två så vi får leva som den familj vi drömmer om.
  • Att jag ska bli av med gravidkilona, gärna mer men jag tänker som så att jag börjar med det och sen ser vi! (här ska det hända saker, jag vill inte vara tung längre än nödvändigt!)
  • Att vi och våra nära och kära får ett bra år och att alla får vara friska!

Så, sen kan jag ju faktiskt lova mig själv att njuta av sista tiden som gravid även om det förmodligen inte kommer att bli lättare ju närmare slutet vi kommer, men det är faktiskt riktigt mysigt och underbart att vara gravid. Det är klart att man längtar tills hon kommer ut då det känns som att man varit gravid i flera år, men man får helt enkelt vara glad över att man lyckats bli det och tänka på dem som aldrig får uppleva detta! Sen har vi ju tänkt att lillgumman ska få bli 2-3 år och att jag ska hinna få mig ett jobb innan barn nr 2 så nästa graviditet kan ju vara en bit bort. ;)

GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA!

2 kommentarer:

  1. hej detsamma, hoppas ni får ett bra 2011 och att allt går bra kram. gott nytt år

    SvaraRadera
  2. Tack detsamma! Gott nytt år, kram!

    SvaraRadera