Min blogglista

4 december 2010

Jag är så sugen på att göra om något här hemma eller fixa lillans grejer. Tyvärr har jag egentligen inte så mycket att göra på någon av fronterna. Jag har visserligen fått mina gardiner som jag beställde för några veckor sedan, som jag tänkte ha i vardagsrummet nu under jul. Fick ju låna svärmors men jag hade visst hunnit beställa dom andra redan då. Jaja, vi behöver ju faktiskt ha egna julgrejer så man slipper låna varenda år! Börja sätta upp dom nu vet jag inte om jag är så sugen på ändå, och Fredde som kollar på film är nog än mindre sugen på det för då är jag förmodligen bara ivägen. ;)

Lillans grejer kan jag inte fixa så mycket då vi inte har köpt allt än. Det fattas fortfarande en spjälsäng & en vagn för att räkna upp de stora sakerna, utöver det är det typ madrass, täcken och kuddar. Vi har ju liggdelen till vagnen men i dagsläget måste vi isåfall bära den som den är och jaa, det är lite omöjligt. ;) Sedan behöver vi nog någonstans att ha lillans kläder också, en till byrå i sovrummet eller....? Hm. Jag är ju sån som gärna har färdigt allt och planerar. Tyvärr går ju inte allt att göra exakt nu då man kommer på det. Fredde verkar inte ha så stor panik med att fixa färdigt något och det gör ju bara att jag får lite mer panik. ;) Även om de små borde komma ut kring v. 40 så händer det ju faktiskt att en del kommer ut tidigare! Om vi bara kommer iväg till Happis kring jul (juldagen) så ska spjälsängen och grejer som hör dit fixas, det är då säkert!

Nä just ja, jag skulle ju hitta på något att göra egentligen. Om det nu blir något gjort. Ibland vill man så mycket att det inte blir något av det - dåligt!

2 kommentarer:

  1. hej ta det lugnt behöver du hjälp så kan vi komma. ta fram lite julgrejer så känns det lite roligare kanske kram

    SvaraRadera
  2. Jag fick för mig att ni redan hade beställt vagnen? *lite förvirrad* Annars så är ju ett hett tips att kolla Blocket, man kan snubbla över sjukt fina grejer där. Vagnen vi köpte ser inte ens använd ut!

    SvaraRadera