Min blogglista

8 december 2010

Listor är bra

Tänkte skriva hit en lista på saker vi fortfarande behöver till lillan fortfarande så får ni som har barn, ja även ni andra som vet, kommentera om det är något vi (jag) glömt eller om det är något man kanske inte ens behöver! :)

Skötgrejer

- Blöjor
- Salva
- Tvättlappar
- Skötbädd (har vi inte hunnit inhandla än nä)
- Febertermometer (sådan man kan ta med i örat)
- Våtservetter
(och bara som en praktisk grej, korgar att ha allt i)

Bada

- Badlakan
- Babyolja/tvål... vad man nu har till nyfödda ;)

Äta

- Nappflaska (vi har visserligen en redan, var tvungen att köpa en med apa på innan de byttes ut!)
- Ev bröstmjölksersättning (tänker att det kan vara bra att ha utifall att... så alltså inte så många)

Sova

- Spjälsäng
- Täcke
- Kudde
- Mobilgrej till sängen
- Madrass
- Spjälskydd

"Övrigt"

- Napp (tutte)
- Snuttefilt
- VAGN
- Byrå till lillans kläder
- Skötväska
- Amningsbh
- Inlägg till ovanstånde

...såja. Det är väl vad jag kommer på nu att vi har kvar. Och som sagt, kom gärna med goda råd och tips! :)

7 kommentarer:

  1. örontermometer är inget att rekommendera till ett litet spädbarn. köp en tremometer som du stoppar i rumpan i stället. du får mer exakt temp då.

    SvaraRadera
  2. sen en sån där snorsugare, de är tydligen väldigt bra :)

    SvaraRadera
  3. Hej! Du har nu en ny chans i min tävling! Titta in hos mig för att se varför :)

    SvaraRadera
  4. jo snorsugen är suverän och räddar många timmars sömn när barnen är snuviga. om du har tänkt ha snutte till lillan så är mitt tips att köpa flera, det behövs kan jag lova

    SvaraRadera
  5. Det som ska köpas till skötbordet, skötväskan och badet. Alltså salvor etc. kan jag rekomendera att ta hjälp på apoteket. Vi fick otroligt bra hjälp då vi skulle köpa till Celine :)

    SvaraRadera
  6. Okej, snorsug och flera snuttisar... ;) Till att börja med har hon fått en i alla fall, vi får väl se om hon gillar den/behöver den ens :)

    SvaraRadera