Min blogglista

6 december 2010

Post-it?

Den här veckan känns det som att det är mycket att komma ihåg, ovanligt mycket för oss i alla fall. För det första så ska jag komma ihåg att kolla mitt socker 7 gånger per dag (idag, imorgon samt onsdag) för att se så att jag inte får/har fått graviditetsdiabetes - läskigt! Just idag när det är första dagen känns det som att det blir mycket planerande med mat och så, då jag äter var tredje timme. Åt frukost kring 9 och jag börjar känna att det är dags för lunch, helst NU, men jag väntar till 12 så jag kan kolla sockret då.

På onsdag ska vi både på en vanlig föräldraträff angående förlossning, BB osv (ska bli intressant) men även på spec. mödra för att prata om förlossning, tankar och oro kring det. Det blir nog bra bara vi får fram något. Man tänker så mycket man ska fråga och säga när man är hemma, men väl där är det borta. Har dock skrivit upp en del redan på ett papper och så har jag tänkt att Fredde ska få fylla på om han tänker på något annat än det jag skrivit. En sak jag i alla fall måste kolla upp är om man på något sätt kan mäta barnet eller kolla så att det inte är en jätte-bebis som kommer ut, F var tydligen en stor bebis och så med tanke på risken för graviditetsdiabetes. (vilket ni får hålla tummarna att jag INTE får!) Sen har ju även min mamma och min syster båda varit "för små" för att föda vanligt så det är rätt många grejer bakom oron över det.

Utöver detta så kommer anticimex på torsdag för en gratis besiktning när vi bytte försäkringsbolag så det ska också kommas ihåg. Och på fredag är det julfest med Freddes jobb, det borde vi ju ändå komma ihåg. ;) Jag tror att det i övrigt kommer att finnas ett x antal post-it-lappar på kylskåpet, påminnelser i mobilen osv. Fredde brukar reta mig för att jag gör påminnelser om nästan allt i telefonen. Oftast minns jag dom ändå inte förrän på kvällen men det känns ändå som en liten trygghet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar