Min blogglista

19 december 2010

Julstämning

Igår kväll så klädde vi granen. Hittade inte en sån ljusslinga som jag ville ha och så blev det kanske inte riktigt som i mitt huvud men det duger nog ändå. :) Ännu senare på kvällen så tittade vi på Trolltyg i Tomteskogen, nån tecknad grej som gått på SVT förr som Fredde minns från när han var liten. Han fick DVD:n av sin mor igår och blev glad som ett litet barn och så lät det "snälllaaaa kan vi inte titta på den ikväll?" tills vi såg den. Ändå lite söt. ;)

Idag har vi äntligen varit och beställt vagnen till lillgumman! Förra gången vi var in och hörde om vagnen skulle vi få den om 3 veckor, konstigt tyckte jag då jag hört att man ska beställa 3 månader i förväg men jag tänkte att jaja dom vet ju? Idag däremot när vi var in på Barnens Hus så sa dom exakt det jag hade hört "vi vill ha er beställning 3 månader i förväg för att den säkert ska hinna komma" eh, jaha? Men förhoppningsvis får dom in dom tidigare än det, annars blir det kanske en månad utan vagn (eller lillans farmors gamla) men det tar vi då, dom vet då att vi ska ha en iaf!

Nu har jag äntligen en julskinka i ugnen, och den långa väntan har bara börjat! Jag sa till Fredde igår att jag undrar varför det alltid känts som att det tar så länge när mamma gjort en (vill alltid smaka direkt) när man bara ska ha den en timme per kilo. Det visar sig dock att det visst tar längre än så, jaja den som väntar på något gott.... ;)

(Jag ska försöka lägga in lite bilder på vår jul, vet att mamma i alla fall vill se, jag ska bara få några vettiga bilder där man ser något först!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar