Min blogglista

2 december 2010

Då och nu

Jag kom att tänka på hur fort man kan ändra sina planer med livet. Mina planer för några år sedan (långt innan jag träffade Fredde) såg ut såhär: direkt efter gymnasiet skulle jag fortsätta plugga, eftersom jag varit säker på att jag ville bli lärare i svenska och engelska så var det liksom klart då att jag skulle fortsätta direkt. När jag var färdig skulle jag jobba i något år innan jag skulle skaffa barn. Någonstans mellan att plugg och jobb skulle jag ju såklart vara tvungen att hitta mig en pappa till barnet men det tänkte jag inte så mycket mer på för barn skulle jag ha innan jag blev för gammal. Åldersmässigt hade jag väl kanske varit 24-25 då när första barnet skulle komma.

Verkligheten: Efter gymnasiet blev det ett år då jag passade på att jobba (bra för erfarenhetens skull, samt pengar ;)) Det året träffade jag ju faktiskt en pappa till mina barn, woho! ;) Påbörjade ju äntligen min utbildning, men till förskollärare istället. Andra året in i programmet så kommer ju vår älskade Vilja att anlända till oss på mitt 22:a år! :)

Verkligheten blev lite annorlunda än drömmarna/planerna men vad gör det egentligen? Ingenting blev som det var tänkt från början egentligen. Vidareutbildningen påbörjades senare och lillgumman kommer ju ut några år tidigare än jag tänkt från början. Men ärligt talat så blev det mycket bättre än vad jag hade planerat! :)

Det jag vill med detta inlägg egentligen är att säga att jag tror inte att man ska planera sådär jättemycket. Det kan ju bli helt enligt planerna men oftast kommer det upp saker som gör att planerna ändras. Visst är det bra att ha en plan, men jag tror inte att man ska vara så stenhård med dessa planer. Tider förändras och det gör även vi människor med tiden! Jag hade aldrig någonsin kunnat tro att jag vid snart 22 års ålder har både hus, världens bästa sambo som jag är förlovad med samt en liten bebis på väg. Utbildningen blir ju lite åtsido satt ett halvår men jag är på god väg på den fronten också! Egentligen har jag det rätt bra skulle jag vilja påstå. :)

2 kommentarer:

  1. Hihi, varsågod! Mitt Seterra-tips brukar inte uppskattas av andra, men det är tur att jag inte är den enda som diggar detta spel! ;D

    Och ja, visst är det lustigt att livet alltid inte blir som man trott. ^^

    SvaraRadera
  2. hej du har det bra framförallt en snäll o fin sambo kram

    SvaraRadera