Min blogglista

21 december 2010

BM

Dagens BM-besök gick bra, det var till och med den andra barnmorskan idag som är hur gullig som helst. :) Allt såg bra ut med både mig och lillan så vi får fortsätta hoppas att det håller i sig! BM kunde dock inte avgöra om hon låg med huvudet eller rumpan neråt men hon sa även att det är först i v. 35 man behöver veta det och där är jag ju inte riktigt än. Nu ska jag ju även börja gå dit oftare så vi lär nog få veta hur hon ligger. :) Jag förstår dock att det är svårt att avgöra det nu så som det rörs där inne ibland och en bula (huvud eller rumpa) syns lite här och lite där, jag tror inte att hon har bestämt sig hur hon ska ligga än. ;)

Järnvärde/blodvärde: 118 (108 sist, så det går ju åt rätt håll)
BT: 110/60 (hoppas jag skriver i rätt ordning, men det var bra iaf)
Lillhjärtat: 136
SF-mått: Glömde hon säga och jag frågade inte (stupid) men jag börjar då ligga på den övre kurvan nu. Första gången låg jag ovanför den högsta kurvan men nu ligger jag i princip på den och magen växer som den ska ändå. Skönt!
Blodsocker: Kollade vi inte den här gången då jag stuckit mig själv i tre dagar nyligen samt att jag nyss ätit frukost. Värdena av det jag kollade själv hemma var bra så än så länge är det lugnt.

...sådär, lite uppdatering. I övrigt mår vi väl rätt så bra vad jag vet (*pepparpeppar*), man är inte lika rörlig/smidig längre men jag tycker då ändå att jag klarar mig rätt bra än så länge. Lite stel också här och där och ont i ryggen ibland men det har jag ju egentligen annars också så jag är rätt van.

2 kommentarer:

  1. hej bra att allting var ok med er. jag har just gjort mockarutor. kram

    SvaraRadera
  2. hej god jul till er kram ha det bra

    SvaraRadera