Min blogglista

20 december 2010

Julen är bra...

Vet ni varför den är så bra?! Jag behöver inte laga mat på ungefär 4 dagar den här veckan, wooohoo! Fredde brukar göra mat en dag i veckan i alla fall (på helgen) men nu har jag nog gjort mat i flera veckors tid varje dag. Om man ändå hade fått göra något roligt men nej, den här månaden har vi varit ekonomiska och ätit tråkig mat (känns det som) så det ska bli riktigt skönt att äta julmat och framför allt, att slippa göra den! Har ni förresten tänkt på att julmat inte är speciellt flaschigt? Det är ju egentligen potatis, korv, köttbullar osv. Men som sagt, bara att slippa laga maten, och så stämningen på det - guld!

Förmodligen är jag spyless på julmaten sen men då ska jag tänka "jag behövde i alla fall inte laga den" :D Jag börjar med andra ord förstå varför mamma tyckte det var så skönt och att allt var så gott när jag lagade mat ibland när jag bodde hemma. Det är inte alltid det roligaste, speciellt inte när fantasin inte finns!

Onödigt vetande för er egentligen, men jag ville bara framföra att jag är less på att laga mat (ni har nog förstått det nu) och verkligen ska uppskatta det vi blir bjudna på nu under julveckan!

2 kommentarer:

  1. Mycket roligare att laga mat när man hjälps åt! Eller när Thomas gör det helt själv :P

    SvaraRadera
  2. Jo, jag och Thomas har kommit fram till att vi ska börja göra lite mer "avancerad" mat, annars blir man så satans less. Idag gjorde vi en skitenkel och god tacopaj och Harry låg och sov så snällt så vi kunde till och med hjälpas åt :) Det är grejjer det!

    SvaraRadera