Min blogglista

1 januari 2011

1 januari

Första dagen på det nya året idag då. Igår hade vi en bra nyårsafton hos Lasse & Elina med god mat och trevligt sällskap, och såklart raketer! Middagen bestod av en liten "förrätt" som var rostade bröd med heta kräftstjärtar i aioli och huvudrätten var rådjursfilé/stek eller vad man ska kalla det som grabbarna mixtrade lite med. Lite hemmagjorda kryddblandningar, lite olja osv. Till det var det potatisgratäng, beasås & grönpepparsås. Muums! :) Efterrätten var en "mintchokladtårta", typ en kladdkaka med after eight i. Även den var mums. :)

Idag har vi inte hunnit göra sådär jättemycket ännu. Planen var/är att plocka bort julgranen trots att jag egentligen tycker att det är mysigt att ha den framme (men nu är jag less på att mina finglas inte har någon plats - Fredde bar ju upp hyllan men glasen hann vi inte upp med så tyvärr får det bli så), men jag har inte kommit så långt än då jag blev helt slut efter en promenad. Hoppas att jag inte håller på att bli sjuk!

Förresten så är det ju lillans år nu! Fredde pratar ju med magen varje dag och i natt när han skulle säga god natt åt henne tyckte han att nu får hon komma när som helst då vi är på 'rätt sida av året'. Jag däremot hoppas nog ändå att hon stannar några veckor till! Det är klart att man längtar men samtidigt så vill man ju inte att hon ska komma för tidigt heller. Hon ska vara så färdig bakad som möjligt när hon kommer ut om jag får som jag önskar. ;) (önskar dock att jag inte behöver gå över tiden heller! ;))


Har tyvärr inga bilder från middagen (jag är sämst på att ta bilder!) så jag tänkte bara lägga in denna och säga att ni borde pröva detta! :)

2 kommentarer:

  1. hej vi kanske kommer onsdag eller torsdag om det går bra. hoppas att du inte blir sjuk,kul att ni hade de bra igår. kram

    SvaraRadera