Min blogglista

30 januari 2011

Rubrik

Jag måste säga att jag har lite lyx nu i några dagar matlagningsmässigt även om jag inte är så less på det som kring jul. Mamma och pappa var ju här från igår till idag och mamma hade som vanligt med sig vår favoritmat, vilket är köttgryta och det var gott som vanligt. :) Idag står min älskade Fredrik för middagen och imorgon är det svärmors tur att laga mat, hehehe! Till råga på allt så gör alla en av favoriträtterna, hur bra som helst. ;)

Annars den här helgen har det faktiskt inte hänt så mycket. Jag och mamma hade inte så jättemycket att pyssla med igår, men Fredde & pappa var ute och fixade med vår trapp. Dom vill ju så gärna hjälpa till med saker när dom är här men ibland finns det inte så mycket att göra, vi hade ju inte ens stökigt. :D På kvällen bakade jag och mamma bullar så hon fick ju hjälpa till med lite iaf hon också! Jag älskar ju att baka men jag är en sån som gärna sitter och bakar, speciellt nu när jag är gravid och tung så blir det jättejobbigt att stå efter ett tag så det var skönt med lite hjälp när jag kände att jag behövde sitta. :) Dessutom går det så fort när mamma bakar så det var ju klart på nolltid, hehe.

Det blev tyvärr inge grilla men vi får väl ta det nästa gång dom kommer! Tack iaf för hjälpen mor & far, ni fick ju lite semester om inte annat. ;)

(Grattis förresten till min sötnos som fick avsluta toppjakt-säsongen med hela två orrar!)

2 kommentarer:

  1. hej o tack själv, vi har minus 20 o det har kommit jättemycket snö, skottar o skottar o eldar, plus grannen har lämnat bilen på gatan så plogbilen hade ej kunnat ploga, det var en stor hög snö framför garageinfarten. kram

    SvaraRadera
  2. Ojdå, jobbigt att börja direkt man kommer hem! Smart granne, eller så inte! Kram

    SvaraRadera