Min blogglista

18 januari 2011

Babbel

Är ganska nyligt inkommen från en liten promenad i vintervädret. Termometern visade kring -14 så det bet lite i kinden men det var ändå rätt så härligt väder. Ljust och fint, det märks att det börjar gå mot vår sakta men säkert om än det är en bit dit! Jag börjar faktiskt längta efter våren lite smått, mycket för att lillan då har kommit ut och vi förhoppningsvis kan börja våra promenader med vagnen. Kom att tänka på en grej nu när jag var ute och gick och det var lite kallt; hur kallt får det max vara när man går ut med sin lilla bebis i vagnen?? Såklart går man ju inte ut om det är jättekallt men jag har för mig att jag läst något om -10 eller -15, ni som vet kan ju upplysa mig. ;)

Imorgon är det dags för BM-besök igen. Det ska bli spännande att se åt vilket håll lillan ligger egentligen för jag kan ärligt talat inte avgöra det själv. Det buffas här och där och rörs överallt. Vi får väl se om det ens går att känna det imorgon, sist var hon ju inte säker som sagt. Om hon inte är säker blir det UL för att kolla upp det om det hinns innan hon vill ut, antar att dom inte gör det direkt imorgon isåfall. ;) Nästan så att man hoppas på att dom vill kolla upp det även om det inte är så bra att göra för många, men liksom för att veta säkert tänker jag. Nåja, det löser sig och ut ska hon ju på ett eller annat sätt hur som helst och bara vi får må bra är jag nöjd! :)

Jag har hört att en blogg är roligare med bilder, tyvärr är vi ungefär lika sämst på att komma ihåg kameran som den är på att ta bilder, men här får ni några i alla fall. ;)
En liten vinterbild från promenaden idag. Mobilen gör dock inte verkligen rättvisa; det var mycket ljusare ute!

Sälspår på Havsbadet! En säl som verkar ha tagit sig över E4:an till och med för att komma till havet.

Och bara för att F gärna vill att hans jakt ska bli nämnd i bloggen så får ni även en bild på en orre som han skjutit för typ en månad sen, men som fortfarande hänger och dinglar där. Stackarn, det ser så synd ut om den. :/

1 kommentar:

  1. Egentligen finns det typ ingen gräns för hur kallt det får vara... man ska ju förstås inte gå ut om det är typ -20, men då vill man ju inte vara ute ändå. Jag har då varit ute med Harry i vagnen när det varit -17 typ. Bara man bäddar ner dom ordentligt (inte allt för mycket kläder och filtar dock, då blir dom för varma) så går det bra. Brukar tänka "vill jag vara ute i detta väder?" och är svaret "ja" så tar jag med mig Harry :)

    SvaraRadera