Min blogglista

30 januari 2011

Lite graviduppdatering

Gör ett eget inlägg för lite graviduppdatering så inte alla mina inlägg blir kilometerlånga. ;)

- Magen har sjunkit rejält, och det redan för några veckor sedan.

- Lillan ligger med huvudet fixerat nedåt! (tror att jag skrivit detta redan)

- senaste tiden hr hon kommit på att hon når sin mammas revben med fossingarna så det är vad hon roat sig med, speciellt imorse! Spark spark... ;) Jag har dessutom lyckats urskilja en fossing från utsidan av magen. De små sparkarna har mer och mer bytts ut mot ett tryck med en rumpa eller liknande, alltså mycket tydligare rörelser och jag undrar ibland hur tusan hon har plats att röra sig sådär... eller vänta nu det har hon ju inte för det spänner som tusan ibland när hon har som roligast där inne! Men gud så spännande och roligt det är att få vara med om alla "faser". :)

- Man märker tydligt vilket tryck det är nedåt numera. Det känns verkligen som att hon försöker förbereda sig för att komma ut och det är ju bra. Enda negativa är att det trycker på blåsan som f*n ibland vilket gör att man blir pissnödig som tusan. När man väl kommer till toaletten är det som att man är jättepissnödig men att allt inte vill ut. (ursäkta detaljerna) Lite frustrerande ibland! ;)

- Jag har börjat ha "mensvärk" i ryggen. Och innan jag kom på varifrån jag kände igen värken, men idag slog det mig att det är precis så jag brukar ha när jag har mens. Den värken sitter i ett bra tag innan den till slut släpper, exakt som när man har mens. Jag tror minsann att det är riktiga förvärkar på gång, spännande! ;)

- Fredde börjar nog inse att det är nära nu. Idag när jag sa att jag har "mensvärk" (förvärkar) i ryggen då frågade han om han skulle packa väskan med våra kläder. Haha söt!

Som sagt, en liten uppdatering såhär när det är ungefär 3 veckor kvar till BF-datumet. Det blir spännande nu att se när hon behagar titta ut, vi tycker då att hon är välkommen när som helst nu när vi går in i februari. :)

1 kommentar:

  1. Klart att ni måste packa väskan snart - de säger ju att det är BF +-2 veckor som är normalt! :D

    "Kul" med förvärkar - det är toppen att livmodern får träna inför vad som komma skall! :P

    SvaraRadera