Min blogglista

10 januari 2011

Vikt hit och dit

Man känner sig väldigt vacker nuförtiden när man går omkring i en alldeles för stor jacka som magen dock ryms i, "mjukisbyxor" samt alldeles överdrivet stora uggs (skor). Nåja, det borde ju inte vara allt för länge kvar innan lillan vill ut hoppas jag. :) Jag inser ju nu hur vanliga saker man egentligen saknar när man är såhär "stor", det jag hoppas mest på är att jag ska kunna ha en av mina vanliga jackor! Tyvärr är det inte så självklart att det går då jag hann gå upp i vikt innan bebis flyttade in i magen och jackorna var ganska precis förra vintern. Men då kan man om inte annat kanske köpa en billig jacka som passar mig (över hela kroppen) istället.

Alltså, man längtar ju efter helt andra saker nu när man är gravid och på slutspurten. Jag menar, en jacka var ju inte hela världen förr?! Jag vill så ogärna säga att jag är less på att vara gravid, det känns så taskigt på något sätt mot lillan för hon är ju ändå det bästa som hänt oss. Så istället säger jag att jag börjar bli otålig! :) Och ja, till viss del är det ju även för att jag, som jag skrivit tidigare, tycker att det är jobbigt att vara såhär tung. Själva gravidkilona är nog inte det som är problemet, utan det är dom som hann komma innan.

Jag ska lova mig själv att aldrig mer väga såhär mycket, och det är inte för att jag är fåfäng utan för att jag ska må bra. Jag hoppas verkligen att min vikt inte ställer till det för varken mig eller lillan! Det är ju faktiskt det också som är jobbigt med alla extra kilon; att det blir så mycket extra orosmoment under graviditeten, och det har jag tänkt undvika nästa gång det är dags!

Och som jag nämnt tidigare när jag gnällt om vikten, jag hoppas ni förstår mig rätt! Jag tycker att det är värt det alla gånger att vara gravid, men det är inte lätt med all extra oro (socker hit och dit) osv, och så måste man få lufta sig ibland. ;)

3 kommentarer:

  1. Det är lugnt hjärtat! <3 Vi satsar på ett nyttigt liv fullt med barnvagnsnötande runt nejderna så fort det lilla undret har tittat ut :-* Nog ska du se att alla kilon (både gamla och nya) åker =) jag ska hjälpa och peppa dig :-*
    /din något feta sambo

    SvaraRadera
  2. hej du går nog ner när du kan komma ut med barnvagnen på promenaderna. samt har inte tid att äta så mycket. kram jag försöker också nu igen. ha det bra.

    SvaraRadera
  3. Älskling: Ja, vi ska ju börja använda våra ben när vi ska någonstans sen, bara lillan gillar att åka vagn! ;) Bara hoppas på att vi slipper jättekalla dagar med mkt snö så man kan börja direkt man orkar igen :)

    Mamma: Ja, jag hoppas att det går så lätt som folk säger. Blir man bara av med gravidkilona så är resten inte lika farligt längre, det är ju mitt eget fel så dom får jag nog räkna med att jobba för! ;) Okej, lycka till! Detsamma, kram!

    SvaraRadera