Min blogglista

27 januari 2011

Jag gillar att skriva så ursäkta mina långa inlägg

Dagen började ju bra som jag skrev tidigare men sen kändes den bara jobbig. Första (och förhoppningsvis sista) månaden jag inte får några pengar så jag tyckte mest att det var bajs när räkningar skulle betalas. Det har tydligen strulat till sig med mitt arbetsgivarintyg från IKEA så jag har inte kunnat skicka in papprena till f-kassan så att de kan räkna ut mitt SGI. Idag bestämde vi att jag skickar in det ändå för att kanske hinna få ett beslut innan nästa "lönedag" (vi är optimistiska nu) så vi får väl hoppas på att det kommit igång då så man inte behöver oroa sig. Jag har förmodligen sagt det hundra gånger men jag säger det igen: nu om någonsin önskar jag att jag inte hade varit student, att jag hade haft ett jobb. Fredde fick ju svar från f-kassan igår på det han skickat in, smidigt... och jag får vänta och vänta och vänta. Blääh.

Nu funderar jag på om jag kanske skulle ta och baka något. Mockarutorna jag gjorde för någon dag sedan hann aldrig till frysen så jag misstänker att det inte är så många kvar. Igår gjorde jag även en tigerkaka, men den hann jag frysa in som tur var innan kakmonstret F hade ätit upp allt! Jag har även tänkt sätta Freddsson i bakartagen här någon dag (ja, ni läste rätt!) tänkte att han ska få baka lite n...chokladbollar ;) Alltid bra att ha fika hemma!

Förresten måste jag tillägga att Fredde är gode svamlig, han säger allitd att han inte gillar lasagne och inte heller korvstroganoff. Det lustiga är att varje gång jag gör lasagne älskar han det och idag när jag gjorde korvstroganoff så erkände han faktiskt att det är gott när jag gör det. Känns bra att han gillar min mat, speciellt när det är sånt han förr inte gillat. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar