Min blogglista

8 januari 2011

Grönt är skönt

Äntligen har jag fått bort julen helt och hållet. Det tog sin tid då jag varit så trött den här veckan, men nu är det gjort! Å andra sidan var det väl bara gardinerna kvar så det gick rätt fort. Nu har det röda ersatts med lite grönt. Vi har ju haft grönt och svart tidigare innan vi flyttade hit till huset (som vi förresten har bott i ett år nu för någon dag sedan) så jag blev less och har haft lite turkost tillsammans med det vita och svarta som vi har här hemma.

Nu tyckte jag dock att det turkosa fick ta paus och i och med att grönt känns vårigt och när vi ändå har lite grönt så var det enklast att byta färg till det igen. :) Dessutom är det så fint med grönt och vitt tillsammans, det blir så fräscht på något vis! Det blir ju inte så överdrivet mycket grönt utan det är ju mest små detaljer som ljus och kuddar, och faktiskt gardiner, som blir grönt. Lagom är bäst! ;) Tyvärr är det lite lång leveranstid på gardinerna (25 feb) så det får väl vänta då. Jag som vill ha färdigt allt direkt jag kommer på något. Nåja, vi har ju väntat på någon som betyder mycket mer än gardiner, i snart 9 månader så jag borde kunna vänta på gardinerna i en månad! Det tråkiga med att byta ut det turkosa är att mina fina vaser blir "fel" färg... nåja, de ska nog få en annan plats en vacker dag. ;)

Detta fina ljusfat råkade jag visst också klicka hem från Jotex samtidigt som jag beställde gardinerna. Blir fint med gröna ljus på!

1 kommentar: