Min blogglista

31 januari 2011

Gåstavar

Igår kom vi (med lite hjälp dårå) äntligen på något som jag kan använda som ett litet "stöd" när jag är ute och går nu när dom har börjat skrapa vägarna och det är plusgrader och minusgrader om vart annat. I och med att min spark är i Happis så fick det bli gåstavar! Prövade vara ute och gå idag och jodå, nog tyckte jag att jag hade lite hjälp av dem. Inte bara mot "halkan" egentligen utan hela promenaden kändes roligare och lättare på något vis. Kan ju även ha att göra med hur jag känner mig från dag till dag samt det härliga vädret, men det var då skönt med lite stöd och roligt att inte bara gå som vanligt.

Jag som alltid har tyckt att det både känns och ser "töntigt" ut (inte riktigt det ord jag letar efter) med stavar men det är faktiskt värt att pröva i alla fall. De gånger som inte lillan kan följa med ut i vagnen (t.ex. pga väder eller liknande) kanske man tar stavar som sällskap istället. ;)

2 kommentarer:

  1. hej va bra att du kan gå utan att vara rädd för att halka nu i ditt tillstånd. kram

    SvaraRadera
  2. Jag brukar också gå med stavar och man blir faktiskt mycket tröttare/svettigare när man går med dom, så det är en bra grej när du ska bli av med gravidkilona :)

    SvaraRadera