Min blogglista

28 november 2010

Vissa dagar känns magen väääldigt tung! Och det är fortfarande nästan 3 månader kvar, man blir ju lite rädd ibland hur tusan man ska orka då och hur stor man egentligen kommer att bli?! Det är ju så olika för alla men en del har ju typ så stor mage som jag har nu när de är i nionde månaden. Nä, man ska inte jämföra men som sagt man blir ju lite orolig ändå. Man börjar verkligen längta nu till februari då lillan kommer ut, både för att det är tungt och för att jag är så taggad på att gå ner i vikt men såklart även för att vi vill träffa vår dotter! :)

I och med att tiden går och februari närmar sig blir man lite orolig för förlossningen också, tänk om hon är jättestor när hon ska ut?! Jag pratade med BM om detta förra gången jag var dit men jag upplevde inte riktigt att hon tog mig på allvar. Även om deras uppgift är att lugna en i såna lägen så vill man ju ändå att dom ska förstå en. Jag sa till Fredde att vi kanske borde fråga om det finns någon man kan prata med eller något, då vi känner oss både oroliga men även väldigt oförberedda. Jag menar, vi har ju aldrig varit med om det förr och vet knappt något känns det ibland. Jag vet lite mer men Fredde vet inte så mycket, och det är väl klart i och för sig, han är ju kille! Jag/vi ska till BM imorgon så vi får se om vi kommer ihåg att säga något om det. Det brukar vara så att när vi väl är där så kommer vi inte ihåg frågorna vi har, dåligt. :P

2 kommentarer:

  1. Ni kanske kan skriva ner frågor på ett papper, då lär man nog inte glömma. :)

    Så spännande att du ska få barn, iiih. :))

    SvaraRadera
  2. Be att få numret till Noréa-gruppen uppe på specmödra - de är toppen att prata med om man är orolig inför förlossningen! :D BM ska ha det numret, annars kan jag fixa det till dig när jag ska till min BM till veckan. :) Kan vara skönt att ha fått sätta ord på sin oro och få svar på frågor man kanske har.

    SvaraRadera