Min blogglista

19 november 2010

Vintermänniska!

Jag är alldeles precis inkommen efter en härlig vinterpromenad. Ni som stannar inne pga att termometern visar jättekallt, ut med er! Det är så härligt fint ute och här i Piteå i alla fall så värmer solen faktiskt litegrann. Hur mysigt som helst. Det stämmer faktiskt det där klyschiga "det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder" Jag har väl egentligen inte riktigt ultimata vinterkläder det här året, men jag packar på mig det jag kan! Idag hade jag Freddes mjukisbyxor (mina är i tvätten, men ärligt talat så var hans skönare än mina), hans fleecejacka och ovanpå detta hade jag även hans dunväst. Det är tur att ingen förväntar sig att man är snyggt klädd när man är ute en kall vinterdag! ;)

Jag kan inte säga att jag fryser direkt även om fleecejackor inte är dom varmaste och det inte ryms allt för mycket under, men jag längtar ändå efter att kunna ha en egen jacka, en varm sådan! En jacka som man inte behöver ha så mycket lager-på-lager under och som faktiskt är en vinterjacka. Jag beställde ju en (två faktiskt, i olika storlekar för att skicka tillbaka den jag ej kan ha) jacka för någon dag sedan från Ellos, den skulle då komma inom 4-5 arbetsdagar/vardagar så det borde vara snart. Hoppas att någon av dem passar!!! Det kommer inte att vara den snyggaste jackan jag haft/har i min ägo men när man är gravid och det är vinter, då spelar det ingen roll så länge den är varm!

För övrigt så är jag ganska nöjd över att jag börjat komma ut igen på promenader. Jag ångrar lite (mycket) att jag slutade med både promenader och LCHF ganska sådär på en gång direkt jag fick veta att jag var gravid (det gav nog mig några extra kilon direkt också). Jag hade ju kommit igång så himla bra med promenaderna i våras så jag gick minst en timme varje dag, ingen snigelpromenad utan mer en powerwalk. Å andra sidan så började jag ju jobba i princip direkt vi fick veta att jag var gravid och tröttheten låg över en så det räckte i princip med att jobba så var energin slut. Men nu känns det bra igen att man kommit igång, även om det vissa dagar är rätt omöjligt att gå mer än i snigelfart, men jag får väl passa på de dagar jag känner att jag orkar! :)


Detta är för någon dag sedan...

Idag, se vad fint det är!

2 kommentarer:

  1. hej du har alltid tyckt om snö, jag var nyss ut med molle hu va kallt. kram trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Japp :) Fredde gillar också vintern så vi får väl hoppas på att lillan också gör det! Här var det bara -12 när solen värmde, men nu tror jag det börjar gå mot kallare igen. Nåja, som sagt så är det ju fint ute när det är kallt om än det är jobbigt att gå ut hela tiden när man har hund!

    Detsamma, kram! :)

    SvaraRadera