Min blogglista

23 november 2010

Alltså, det här med namn. Vi har ju i princip bestämt oss för att lillan ska få heta Vilja, men det kändes som tråkigt nu på något sätt när vi inte var dom enda som kom på det. Jag vet att det är så med namn, men jag vill inte att någon ska tro att vi snott det av någon annan! Jag hade inte hört det namnet förr, det bara liksom kom till mig helt plötsligt (konstigt I know) och jag blev till och med osäker på om man får heta så, så jag var tvungen att kolla upp det.

Nu är det ju inte så att det är någon vi känner som ska döpa sitt barn till det men jag vill som sagt inte att någon ska tro att vi fått det namnet av någon annan. Och så vill jag inte att någon annan ska hinna ta det innan oss, därför skriver jag det här nu så ni vet. ;) Egentligen så spelar det ju ingen roll även om ens kompis skulle ha barn som heter samma, men jag ville ha ett namn som inte så många hade, och ja, det har vi väl ändå hittat. :) Det ska ju inte spela någon roll att någon man inte ens känner ska döpa sitt barn till samma men på något sätt kändes det som att "jaha då kommer alla tro att vi fick det därifrån"... men som sagt det gjorde vi inte. :) (Bara för att göra det klart liksom innan någon hinner tänka tanken!)

Kortfattat så vet ni nu att om inte det ändras när lillan kommer ut så blir det en Vilja Elina Olofsson! =)

2 kommentarer:

  1. oj så tjorvigt inlägg det blev! men jag orkar inte rätta till det nu, så ni får läsa det och ha i åtanke att jag är uppe senare än vanligt samt inte sovit något på eftermiddagen ;) och det jag ville ha fram kommer väl ändå fram på något tjorvigt vis!

    SvaraRadera
  2. Vilja är väl ett finskt namn från början ?
    http://fi.wikipedia.org/wiki/Vilja_(nimi)
    Om ni vill veta lite om namnet...

    SvaraRadera