Min blogglista

17 november 2010

I'm ready

Idag blev jag helt plötsligt sugen på julmat, hur gick det till?! Jag som är ganska kräsen egentligen och inte äter sådär jättemycket av det man har på julbord. Men nu känner jag att jag är redo för julen! I år har jag bestämt att vi ska göra oss en egen julskinka då jag inte kommer att vara i Happis dan före dopparedan och smaka på mammas! :/ Den här julen kommer, som jag nämnt tidigare, att kännas konstig - utan mor & far, inte i Happis, inte myset den 23:e när man bara väntar på att få smaka skinkan.... Nåja, mamma skulle väl ändå jobba (?) och så vill ju F gärna vara med sin familj detta år när vi var med min familj förra året. Men från och med nästa år är vi alla här hos oss, punkt slut! :)

Jag ska lista upp vad jag tycker att man ska ha på julbordet (eller egentligen vad jag äter av det man kan ha)....
  • julskinka (även om jag gillar det mer när den är varm just uttagen från ugnen)

  • potatis (som den är, inte gratäng, inte mos, inte något annat utan potatis!)

  • köttbullar

  • prinskorv

  • varmrökt lax

  • ägg

  • leverpastej

.....undra om det är något mer? Som sagt äter jag inte så mycket ;) och risgrynsgröt brukar vi ha mer på kvällskvisten.

2 kommentarer:

  1. hej ja det blir en konstig jul, för första gången jag har sökt sem juldagen.Om F har jour kan vi komma i såfall. kram ha det bra

    SvaraRadera
  2. Okej, hoppas du får ledigt då! Det låter bra, men jag hoppas att han inte har jour så vi kan komma dit! :) Detsamma, kram!

    SvaraRadera