Min blogglista

24 november 2010

Igår bjöd jag min kära sambo på min mammas "specialare"; köttgryta (egentligen är det bara kött & sås) till middag. Han verkade tycka att jag hade lyckats lika bra som mamma med det och lite senare sa han: "-Nu när du kan göra kött då kan vi äta det ofta!" varpå jag tyckte att nog har jag väl vetat länge hur man gör på ett ungefär i alla fall. Då tycker Fredde att jag är taskig som inte sagt det tidigare. Hehehe. Den maten ska man inte göra om man har bråttom, jag lät det koka i drygt 3½ timme utöver stekningen, men då var det mört alltså! Gjorde ju små bitar av köttet för att det inte skulle ta så länge.

I och med att jag gjort mammas specialare så kanske jag skulle göra pappas specialare nån dag? Det är en väldigt enkel maträtt; man steker bara korv och potatis i mycket smör och her i ägg (man kan ju steka äggen för sig men jag gillar när man har i äggen också) Enkelt! :D

Men det får nog bli en annan dag, för idag funderar jag på tacos då vi ska till Luleå på fredag. Jag ställer in mig på att det kan bli en eftermiddagstripp då Fredde ska jobba natt på torsdag, så tekniskt sett jobbar han dubbelt på torsdag. Först 7-16 som vanligt och sen då natten hur länge det nu tar. Jag som har börjat få svårt att somna på kvällarna (brukar somna kring 1-2) redan när han är hemma lär väl inte sova så jättebra när jag ska sova själv! Nåja, det löser sig säkert, jag får vara glad över att han jobbar dagtid och inte nätter/borta hemifrån, för det mina vänner hade varit jobbigt!!

1 kommentar:

  1. hej kl. 16.00 fick jag en bra julklapp folke ringde jag har jobbet kvar på veolia. kram

    SvaraRadera