Min blogglista

25 november 2010

Vilja

Såg att jag hade fått en kommentar på inlägget jag skrev angående namnet på lillan. Det visade sig att Vilja tydligen är ett finskt namn, lite kul på något sätt, haha. Elina är nog också mer vanligt i Finland även om det mer och mer finns här i Sverige också. Det är tur att hon får ett jättesvenskt efternamn i alla fall. ;) Nä, men skämt åsido det spelar ingen roll för jag tycker att det är fint och egentligen så låter det inte speciellt finskt.

För er som kan finska så kan ni läsa lite mer om namnet Vilja här. Och vill ni läsa om namnet Elina kan ni göra det här. Jag ska även tillägga att för min del (även om jag helst har två namn bara) skulle vi kunna trycka in Andrea som ett mellannamn också men Fredde gillar tyvärr inte riktigt det namnet. :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar