Min blogglista

8 november 2010

Beslut

Nu har jag tagit ett beslut att avbryta praktiken nu istället för att göra färdigt den lite sådär halvbra. Jag känner inte att jag har den energin att ge det jag vill och behöver för den delen också för att bli godkänd. Jag vill inte göra färdigt praktiken och hela tiden undra om det jag gör är nog, för i och med att jag inte orkar mer så kan jag inte göra något - det blir bara en konstig cirkel. Dessutom har handledaren också märkt detta och så märker jag skillnad i arbetslaget hur de är mot mig nu jämfört med i början. En del pratar knappt med mig, jag menar bara för att jag inte orkar vara på topp hela tiden så har jag ju inte varit otrevlig mot någon. Jag har varit som jag alltid är mot folk - snäll & trevlig. Så då blir det inte bara jobbigt fysiskt utan även psykiskt att vara kvar där. Jag är med andra ord nöjd över mitt beslut även om det är jättetråkigt att inte få vara med barnen där för dom är verkligen hur underbara som helst! Och uppgiften vi hade den här vfu:n var jag jättetaggad och nöjd över att jag kommit på så det är också synd, men jag måste ju tänka på så mycket annat. Det är en liten en i min mage som betyder mycket mer än något annat här i världen. Jag måste faktiskt ta hand om mig själv!

Nu väntar jag på det slutgiltiga svaret angående hur jag gör med resten av den här terminen. Jag önskar att jag inte behöver ta studieuppehåll för även om jag inte kan göra alla uppgifter som hänger ihop med praktiken kan jag ändå lära mig av att vara med i skolan när de andra pratar om sina grejer. Vi får se vart det leder men håll gärna tummarna för min skull att jag inte ska bli sysslolös redan!!

5 kommentarer:

  1. anonym du ska inte kommentera sånt du inte vet något om

    SvaraRadera
  2. "Anonym sa...

    lat & bekväm?"
    .. vad elakt. tror inte anonym vet vad denne talar om. vi alla gör beslut på basis av vår eget välmående och vår egen insats. du känner din kropp bäst och så är det.!

    SvaraRadera
  3. skit i andra stå på dig.kram eller ha allt hemligt. ha det bra.

    SvaraRadera
  4. Ja folk som kommenterar anonymt tar man då inte åt sig av! Skriv namn eller håll käft!

    Den andra anonyma kommentaren kan man ju dock ta till sig, tack!

    Det finns hur många anledningar som helst till varför jag fattat mitt beslut och egentligen är det bara jag själv som vet.

    Tack mamma! :)

    SvaraRadera