Min blogglista

21 november 2010

3 månader

Idag är det exakt tre månader kvar tills lilla V (vi kanske har bestämt namn, men "smakar" fortfarande på det ;) beräknas komma ut till oss! :) Fredde tycker fortfarande att det är för länge kvar, medan jag mest tycker att tiden har gått väldigt fort! Jag tror att även resten av tiden kommer att gå hur fort som helst, det är ju ändå i början av ett år hon beräknas komma ut = den tid som brukar svischa förbi.

Tillbaka till det här med namn, jag köpte en namnbok i torsdags (?) som innehåller 2000 olika namn och även förklaringar och topplistor på det. Utifrån boken kom Fredde med två nya förslag: Amelia eller Amelie, och jag kom på Melina. På kvällen när vi var ute och körde så kom jag dock på ett annat namn som jag även tänkt på tidigare men inte sagt något, och Fredde verkade tycka att det var bra så nu kallar han lillan för detta namn som börjar på V. Det roliga är att det inte finns med i boken, så man blir ju lite orolig isåfall att man inte ska få döpa henne till det, om vi nu bestämmer oss för det. Men jag har då kollat upp att det finns andra barn som heter så, trots att det är ett rätt ovanligt namn!

Jag har ju varit ute efter ett namn som liksom bara kommer helt plötsligt och som direkt känns "DET tar vi".... det roliga är att lillan rördes jättemycket i magen när jag tänkte på det, ett tecken eller bara ren slump?! ;) Jag är lite elak med er och skriver inte hela namnet här än, vi måste ju vara säkra på det först och sen måste vi ju se till att ingen annan hinner ta det. ;) Om än det känns som att alla får pojkar nuförtiden! Nåja, fler grabbar att välja mellan för vår lilla, perfekt om man känner föräldrarna redan. :D

2 kommentarer:

  1. hej va fina namn ni har nu , kram

    SvaraRadera
  2. Jo, men Fredde tycker att vi bestämt oss för V.... :)

    SvaraRadera