Min blogglista

30 november 2010

Experthjälp sökes

Det är på det viset nu att jag gärna skulle vilja göra något nytt med mitt hår, som vanligt klarar jag inte av att ha håret likadant mer än max ett halvår. Jag vill ogärna klippa det egentligen (topparna skulle iofs vara bra kanske) förutom att jag har funderat på lugg. Ja, jag är i desperat behov av en förändring!

Jag slänger ut två frågor här och hoppas på att någon har svar på dem...

Fråga 1: Vågar man färga håret när man är gravid?! Jag vet att många som jag känner har gjort det men jag är ändå osäker, är det farligt för barnet? Påverkas barnet? (Kan iofs fråga min kusin Camilla som är frisör... men om ni läsare vet - KOMMENTERA är ni gulliga!)

Fråga 2: denna är lite lättare.... vem tror att jag skulle passa i lugg? ;)

4 kommentarer:

  1. Jag har färgat håret när jag varit gravid och barnmorskan har då aldrig sagt att det varit farligt för barnet, hon har bara sagt att när man är gravid kan man behöva unna sig nåt :) Skulle det vara farligt borde hon ju sagt nåt. alternativet är ju att tona håret, fast det finns ju färg utan ammoniak så det skulle jag nog köra på. kram/ Malin

    SvaraRadera
  2. Tack! :) Jo, förmodligen blir det toning men jag brukar kalla det också för färgning...haha, missvisande! Jo, det är ju det som är så bra nu att dom tagit fram bättre färger/toningar :)

    SvaraRadera
  3. Jo, det är skitbra att få klippning i present! Klipper mig bara typ en gång/år och det är alltid kring min födelsedag :P

    Angående om man får färga håret när man är gravid så tror jag att man får det :P Och vet inte om du skulle passa i lugg, är sämst på sånt. När jag ska till frissan nästa vecka ska jag säga att han får klippa en frisyr som han tror att jag kommer passa i. Blir intressant att se om jag kanske får lugg :P

    SvaraRadera
  4. jag tror du skulle passa i lugg :) men lägg ut en bild på dig å en bild på den frisyren du vill ha så lättare att se :)

    SvaraRadera