Min blogglista

9 november 2010

Lat & bekväm in my ass!

Även om man har en blogg på internet som är öppen för alla att läsa så kan man ju kanske fundera över vad man kommenterar åt folk?! Framför allt skriva sitt namn om man nu måste "trycka ner" andra!

Någon har igår anonymt kommenterat på inlägget Beslut "lat & bekväm?" För det första så tror jag inte att skolan skulle låta mig strunta i praktiken på grund av dessa två grunder och för det andra har jag ett väldigt bra argument till varför jag fattat mitt beslut, till och med flera men i och med att vem som helst kan läsa detta kan jag inte skriva allt. Och för det tredje, det är MITT beslut. Jag avgör själv hur jag gör. Och jag har pratat med min lärare om detta och vi kom överens om det så det är då verkligen inte baserat på att jag skulle vara lat & bekväm! Du anonyme, har du varit gravid och vet vad du pratar om? Har du varit på en praktikplats där personalen förändrats helt mot dig, från att ha varit trevliga till att inte ens svara när du säger något? Det är så mycket fakta man ska ta reda på innan man kommenterar något elakt till folk. Och jag förstår inte varför man måste det över huvudtaget?! Ha dina kommentarer för dig själv eller börja stå för dem.

Nu tar jag inte åt mig av sådana kommentarer och jag har mina misstankar om vem som skickar något sånt, men jag känner ändå att till er andra som tror att jag är lat & bekväm - så är inte fallet. Mitt beslut beror egentligen mer på hur allt blev på praktiken då det är DET som blir för jobbigt både psykiskt och fysiskt att orka med i 2 veckor. Jag känner inte att jag orkar "det vanliga" så varför ska jag orka ännu mer?! Gå runt och känna sig otillräcklig och fundera varje dag om man blir godkänd trots att man vet att man gör allt man orkar, det är väldigt påfrestande! Visst hade jag kunnat fortsätta praktiken och bita ihop 2 veckor till, det hade varit skönt att slippa vara borta från den lilla innan hon ens är ett år, men jag har prövat och det funkade inte trots att jag sov hela kvällarna också. Man ska lyssna på sin kropp, speciellt när man är gravid!

1 kommentar:

  1. Det är alltid lika fascinerande hur en del bemödar ta sig tid att klicka iväg en otrevlig eller kränkande kommentar. Hur man orkar lägga energi på att bry sig om andras beslut. Speciellt ett sånt här beslut som bara berör dig och inte skadar någon annan!

    Man får helt enkelt rycka på axlarna och tycka synd om en sådan människa som har så mycket fritid att personen i fråga måste skapa sig sådana otrevliga sysslor som att skicka iväg tråkiga kommentarer i elakt syfte för att fördriva sin tid. Eller att den personen har så svårt att sätta sig in i andras situation att den helt enkelt är empatiskt handikappad. Eller tänker och lever i en bubbla. Eller är missnöjd med sitt eget liv och sin oförmåga att kanske fatta egna beslut att den blir avundsjuk på andras förmåga att ta beslut. Vad vet man!

    Kör på med ditt beslut, det låter klokt att du lyssnar på kroppen!

    SvaraRadera