Min blogglista

8 oktober 2010

Tänk om...

Tänk om man hade en städerska! Så guld värt det skulle vara alltså att bara behöva göra det dagliga, som är plocka undan. Så mycket tid man skulle ha över också när det kommer en städerska en gång i veckan och fixar fint. :) Nä, drömma får man ju men jag vet att detta eviga städande alltid kommer att vara min uppgift... Hur tråkigt det än är! Om man någongång kunde bli färdig i alla fall så skulle det kanske vara lite roligt? Men man blir ta mig tusan aldrig riktigt färdig! Det är klart att man ser skillnad när man städar men ska man städa hela huset till exempel (nu städar vi sällan uppe i och med att ingen är där) så är det ju stökigt i det första rummet innan man är färdig med det sista. ;) Och ja jag vet att jag skrivit att jag skulle vilja ha ett större hus och är medveten om att det är mer jobb, men ändå.

Nåja. Idag ska vi åka iväg till Luleå då älskling kommer hem från jobbet. Han fick någon inbjudan till Müllers på posten som innebär att han både får se på en massa Audisar men även provköra dem. Han lär ju vara som ett litet barn om han har tänkt provköra... Jag tycker det är kul att vi hittar på något och har fått honom att gå med på att äta ute idag också. Om det blir i Piteå eller Luleå återstår att se men det blir nog bra hur som helst!

1 kommentar:

  1. En städerska vore in helt fel. Fast samtidigt vet jag inte om det skulle vara så roligt om någon annan grejade på i mitt hem :) Då kanske jag hellre tar några dammtussar för mycket och för ofta... Mitt bästa argument när det är dammigt hemma är att det sägs att det inte är bra att bo i kliniskt rena hem, för då blir man mer känslig och mottaglig och har lättare för att framkalla allergier... och det vill man ju inte ;)

    Fortsatt trevlig helg till dig, fredde och bäbis!

    SvaraRadera