Min blogglista

18 oktober 2010

En gång hästtjej, alltid hästtjej?

Igår när vi var och körde en sväng på förmiddagen/eftermiddagen i brist på annat att göra en söndag, slog det mig att jag fortfarande drömmer om att ha en egen häst. Jag har dock sagt att jag vill kunna ha den hemma isåfall för att det känns "enklare" på något sätt. Tyvärr har vi ju inte riktigt den möjligheten här. :/ Och jag vet att det ska mycket till innan Fredde släpper denna tomt som ju ändå har vattenutsikt trots att vår tomt slutar betydligt innan älven börjar. Vi är egentligen de enda här som har så perfekt utsikt. Så det blir ju ett problem det där. Min dröm har ju alltid varit att om jag får en dotter ska hon få en liten ponny, och ha den hos någon annan när hon är ca 3 år vet jag inte om jag vill?!

Nä, det tål att funderas på det där. Trots att jag vill ha häst/hästar så vill jag ju inte bo var som helst heller! Dessutom bor vi ju bra där vi bor, trots två skrotgubbar till grannar. Jag får väl fortsätta drömma och hoppas på att lilltjejen blir hästintresserad hon också så vi kan tjata på hennes pappa. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar