Min blogglista

16 oktober 2010

Gravid uppdatering

Gör ett eget litet inlägg bara för min lilla tjej i magen. :)

Magen växer så det knakar känns det som ibland! Vissa dagar känns den mycket större än andra, men jag tror att det beror på hur hon ligger? Bristningar har jag fått nästan direkt. :( Men ärligt talat, det är det säkert värt sen när man får se sin lilla tjej! Tror att jag känner hur hon "buffas" i magen, speciellt om hon tycker att mamma ligger lite fel. Haha! Jag tycker dock fortfarande att det är jättesvårt att veta så jag har inte riktigt tyckt om att få frågan "sparkar hon?" Men som Fredde säger så kan det ju i alla fall inte vara tarmarna som härjar så mycket. ;) Vi upptäckte förresten här om kvällen att när jag skrattar eller hostar ploppar naveln ut, inte så långt bort innan den är helt ute då? ;)

Lillan vet vi ju egentligen inte så mycket om. Har hon det bra? Egentligen vet man ju inte. Men vi lyssnar på henne varje kväll och man blir så lättad varje gång man hittar hjärtljudet, även om det är svårare nu för nu vet man aldrig hur hon ligger! Efter ultraljudet visste jag ungefär vars jag skulle leta men nu får man ta den där saken runt hela magen nästan. ;) Oftast verkar det som att hon ligger rätt långt ner, buffandet känns allt som oftast längre ner, dock kan det buffas lite högre upp också. Spännande att se nu om man börjar märka när hon är vaken och inte. I veckan har jag ju stigit upp kring halv 7 men första buffandet har jag känt kring halv 9 så det bådar ju gott? ;)

Namnfronten är väl oförändrad sedan sist. Som sagt så är det förhoppningsvis ingen panik men ändå kul att diskutera! Vi har väl kanske 5-6 namn igen som vi funderar mellan. Men det kommer nog. :) Det roliga är att vi nog har ett pojknamn bestämt ifall det skulle bli världens mest komiska överraskning i februari. ;) Då blir det nog en liten Axel, med eller utan e. Tänk att det ska vara så mycket svårare att bestämma ett tjejnamn?! Egentligen finns det ju många fler fina tjejnamn att välja på, men det kanske är just det som är problemet - det finns för många!

Fredde längtar efter att ha en liten tvååring som springer runt och säger pappa. :) Han pratar med lillan varje kväll innan vi ska sova och det har han gjort sen det visade sig vara ett plus på "stickan". <3

..såja, då har ni fått lite mer uppdatering om vad som händer och sker! Vi hoppas verkligen att det kommer ut ett friskt litet barn i februari, kön spelar ingen roll egentligen även om vi valde att kolla det. Håll tummarna för oss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar