Min blogglista

5 oktober 2010

Älvsbyhus

Alltså, säga vad man vill om älvsbyhus men en riktigt bra planlösning har dom då i alla fall! Jag önskar nästan att vi hade ett hus som Anna som bor i Älvsbyn. Deras hur är jättestort, tre rum uppe och 2 nere. Plus då ett hyfsat stort vardagsrum och ett hyfsat stort kök. Vi har mer och mer börjat inse att vi kanske inte tänkte när vi flyttade in här hur vi skulle lösa det när vi bler fler i familjen. Vi har ju 2 rum uppe som används till jaktrum och gästrum/överblivet skrotrum.

Det vi funderar över nu när vi väntar en liten är ju hur det blir smartast att lösa det här med rum. Ska vi flytta upp och ha ett "lekrum" nere? Ska vi fortsätta sova nere och ha lillan hos oss då så länge tills hon klarar sig själv uppe? Det känns ju inte bra att ha barnet sovandes på en annan våning, inte när dom är små i alla fall. Jag hade ju som viljat göra om det stora rummet uppe nu innan hon tittar ut, mest för att jag inte gillar det alls men även för att det kanske känns mer verkligt också att ha ett barnrum. Men jag vet inte, vi ska nog vänta tills vi funderat hur vi vill ha det. Jag vet då i alla fall hur jag vill göra i det rum som nu blir barnrum, turkost & vitt! Och kanske en Nalle Puh eller annat roligt motiv på väggen. :) Vi vill så mycket! Speciellt jag är väl mest otålig. ;) Det löser sig!

1 kommentar: