Min blogglista

11 oktober 2010

Idag började då fältstudierna. Min rygg var helt slut kring lunch redan, jobbigt! Barnen är ju 1-3 år och trots att vi inte lyfter dem så mycket (speciellt inte jag) så märktes det redan då. Blir spännande att se hur knäckt man är på fredag.

Igår sköt Fredde två "bambisar" dvs rådjur så det har han pysslat med hela kvällen igår. Får se då hur det smakar sen. ;) Han ville ha mig att komma och kolla på dem men det var inte jag så sugen på. Tänker som så att ska jag kunna äta dem vill jag inte se dem förrän det är mat på bordet i princip.

När vi ändå är inne på jakt så verkar det som att "Felicia-Tindra-Mollie-Vilma-Minna" ska få bli en jakttjej om hennes pappa får bestämma. Hmm. Fredde tyckte idag att "hon ska bli min flicka!!" Det får vi ju se när hon är i den åldern, om hon får göra som pappa Fredde och bära sjöfåglar när hon är 3 år. ;)

Ja, som ni kanske såg så finns det ytterligare ett namnförslag nu. Jag kallar lillan för Felicia men Fredde envisas med Tindra helt plötsligt? Det blir spännande att se var detta slutar, vi har ju (förhoppningsvis) ca 18-20 veckor kvar att spekulera! ;) Om det helt plötsligt skulle komma ut en kille, ja då vet jag inte. Årets roligaste skulle det nog bli dock, haha! Rosa overall får han då ha hem från BB, trots att det kan bli lite pinsamt. ;) Med detta vill jag säga att vi vet att det inte är 100% säkert att det blir en tjej trots att de sa det på UL, men ärligt talat gör det mig inget (trots rosa kläder i strl 62-68) bara det kommer ut ett friskt barn! <3

2 kommentarer: