Min blogglista

7 oktober 2010

BM

Allt såg bra ut so far hos BM. Järnvärdet var lite lägre än sist så nu ska jag öka intaget av tabletter. Och för det första komma ihåg att ta dem... 4 per dag! Blodtryck och socker såg bra ut det också. Ska dock göra en till glukosbelastning i v. 28 så vi får väl se då vad det visar. Hon lyckades hitta lillans hjärta också, eller ja pumpljudet i alla fall. Hon har nog snurrat en del sen UL för dagarna efter det hittade jag det riktiga hjärtljudet, ni vet som man kan höra sitt eget hjärta, men nu hittar man oftast bara pumpljudet. Tror hon ligger lite så man inte ska komma åt det, hon gillar ju att sparkas på den där mojängen. ;) I alla fall så var det bra med henne och hjärtat var på 150. Vet inte riktigt hur man skriver det, men ni kanske fattar?

Vi fick en himla massa info om olika föräldraträffar, lite om försäkringskassan osv. Man känner sig verkligen okunnig inom ämnet. Tur att f-kassan anordnar info-träffar så vi ska väl försöka ta oss iväg på nån sån för sitta och ringa dem brukar ju sällan gå så bra! Måste även börja kolla lite vad för papper och grejer jag behöver fixa. Och hur långt tillbaka man får räkna inkomst osv osv. Börjar kännas mer verkligt när man får info angående såna praktiska grejer och så fick jag ju även moderskapsintyg idag, kul. :)

Till helgen har jag tänkt lura med mig Fredde till Barnens Hus. Och nyss var jag och hämtade lite turkosa färgprover (färgkartor) eftersom jag vill starta projekt göra om lite där uppe. Blir nog bra, en sak i taget och ingen stress. Fokus är ju dessutom på att lillan mår bra och att hon ska kunna få det hon behöver! :) Har pratat med henne och bett henne hålla sig i magen till februari i alla fall, så vi får hoppas att hon lyssnar på sin mamma! Även om vi längtar efter henne så måste hon ju vara redo att möta den stora vida världen när hon väl kommer ut. :)

2 kommentarer:

  1. hej vad roligt att allt är bra o du är glad kram på er ha det bra

    SvaraRadera