Min blogglista

3 oktober 2010

Många funderingar

Just nu har jag många funderingar som cirklar runt i mitt huvud. Allt från vad vi ska äta till middag idag till vad lillan kan tänkas heta. Angående middagen så är jag sugen på att pröva göra en kasslergryta, har hittat tre olika recept som verkar goda, problemet då är att jag måste inhandla alla ingredienser. Har dock varit sugen på salta grejer (ätbara of course) nu några dagar. Som fredagsgodis köpte Fredde salta jordnötter till sig själv, jag gillar ju inte ens nötter egentligen men dom gick ner bara för att dom var så salta och goda! Kassler blev jag sugen på för någon dag sedan och är det fortfarande, längesen jag fick äta det! Har nog inte ätit det sen jag bodde hemma och mamma gjorde kassler och potatis. Jag har ju flyttat hemifrån för över ett år sedan så det är väldigt längesen med andra ord!

Angående namn till lillan så har vi kommit framåt och bakåt. Alltså, vi hade fyra namn på en lapp; Moa, Mollie, Vilma & Lovisa. Vi har kommit så långt så vi har strukit Lovisa (det är fint men vi vet inte om det namnet passar oss) och frågetecken bakom Moa. Det jag vill säga med att vi kommit bakåt är att vi tagit bort ett namn men lagt till tre-fyra stycken. Jag börjar fastna för Felicia lite mer (jag vet att alla namn vi har med är namn som andra har, men det går inte att välja ett helt eget!!) och Fredde har tidigare pratat om Minna. När Ulf pratade om det igår så kom Fredde på det igen så det namnet är också med på listan, även om jag kan tycka att det blir lite väl finskt i och med att hon ska ha Elina som andranamn. ;) Jag har även tryckt dit Andrea även att Fredde inte gillar det namnet alls! Men vi gjorde en deal, han fick ha med Minna så fick jag ha med Andrea för att se om den andra ändrar sig sen när lillan kommer ut om inte annat. ;)

Nämen alltså, det här med namn är svårt. Och jag som inte ens kan bestämma mig för vad jag vill äta till middag. Middagen går att fixa om man ångrar sig, men namnet... det ska ju lillhjärtat ha hela sitt liv. Det ska passa när hon är liten och när hon är stor. Ja, jag vet att alla säger att man ser när hon kommer ut vad hon ska heta, men jag vill och tycker det är roligt att fundera redan nu! Dessutom har vi nog svårt nu att välja mellan alla hundra namn, därför är det ju bra om vi har några nedskrivna så det inte blir panik när hon tittar ut! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar