Min blogglista

16 oktober 2010

Sjuk lördag

Dagen är nog inte speciellt sjuk i sig utan det är väl mest jag som är det. :( Fredde har väl haft till och från i en vecka och nu är det tydligen min tur. Har emellanåt så j*vla ont i halsen så det finns inte! Båda öronen gör lite halvont och jag känner mig allmänt slut. Vi vaknade båda två före 7 idag och steg upp för att kurera oss. Jag var även tvungen att äta frukost nr 1 då. ;) Vi sov en stund till sen men ärligt talat, jag var lika trött/slut kl 10 som kl 7, hade med andra ord lika gärna kunnat stiga upp då. ;)

Idag var vi bjudna på middag hos svärmor & svärfar. Vi fick "kyckling-thai-gryta" med ris, sallad & vitlöksbröd. Muuuums! Måste komma ihåg att fråga receptet på det! Just ja, vi fick ju även kladdkaka till efterrätt. Gissa om man var mätt? ;) Efter det lånade vi badet och chansade på att vi skulle orka det. Man blir ju lite slut i kroppen av det också men det gick bra. Det var mer sen efteråt jag igen blev helt slut. Nåja. Vi får nog ta en hyfsat tidig kväll idag. :) Hoppas på att denna förkylning eller vad det är ger sig lika fort som det brukar för mig! *pepparpeppar*

Fredde har även fyllt frysen till max nu. Den är fylld av älgkött, olika fåglar samt även rådjur då han idag "lekt" slakteri ute i bodan. ;) Han är så sugen på att göra kött nu ikväll. ;) Tjälknöl kanske?

2 kommentarer:

  1. hej vilken lördag ni haft både bra o mindre bra hoppas ni blir friska till fredag när vi kommer kram krya på er

    SvaraRadera