Min blogglista

17 september 2010

Projekt

Nu sitter jag på jobbet. Känns som att det bara är jobb och skola som upptar mina dagar. Är det inte det så finns det alltid annat att göra hemma. Den här veckan har jag börjat varje dag med att städa kök och vardagsrum! Riktigt tråkiga rutiner man fastnat i men det är ju vardag och saker ska göras för annars händer det inget.

Det har även börjat hända lite andra saker hemma. Trappen till huset är borta (äntligen!) och igår påbörjade min duktiga sambo och hans far bygget av den nya stoooora trappen! Det verkar ibland som att dom bygger trappen efter en barnvagn, vilket känns lite halvläskigt då vi inte varit på ultraljud än och fått se att bebisen faktiskt mår bra. Ja, jag är fortfarande nojig! Bättre blev det ju inte efter min mardröm här om dagen, vi var på ultraljud och jag hörde hjärtat slå och såg en fin liten pojke. Barnmorskan sa ingenting så jag frågade om allt var bra, till svar fick jag "nä, han har något fel med lungan". När jag frågade vad man gjorde åt det svarade hon bara att i värsta fall måste man operera honom direkt han kommer ut, och att det var just på grund av sådana grejer man gjorde ultraljud. Helt knäpp dröm och världens sämsta barnmorska!! Jag hoppas verkligen att barnmorskan är bättre i verkligheten och att den lill* mår hur bra som helst! Den måste göra det!!! Det spelar ingen som helst roll om det är en liten pojke eller flicka där inne bara "den" (vad fel det känns att kalla sitt barn för den) mår bra och kommer ut frisk i februari. :)

Det är alltså med en liten klump i magen jag längtar till den 29:e då vi har tid för UL. Då får man ju äntligen se sitt barn, men samtidigt så får man ju verkligen veta då om den mår bra eller om det ens är kvar något... Läskigt! Önskar att jag inte var så nojig av mig. :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar