Min blogglista

28 augusti 2011

Vi tar det på bloggen istället...

Trots att jag fortfarande är sugen på att fortsätta skolan nu, har jag "avsagt" mig studiemedlet som jag lyckades få "bara sådär". Det är med lite blandade känslor jag gör det, och jag som är så velig bestämmer mig ju egentligen aldrig för något. Samtidigt känns det ändå som att det är det rätta att göra då jag känner att jag vill och behöver få vara "bara" (det är mycket mer än ett bara för mig) vara Viljas mamma tills hon är 1 år! :) För det är ju faktiskt så att plugga, det kan jag göra när jag är 30 om jag vill men Vilja kommer aldrig mer att vara såhär liten, så jag måste ta tillvara på tiden och njuta av varje sekund för med mitt samvete lär jag annars ångra det resten av mitt liv. Tiden går så pass fort och det känns nu som att hon utvecklas i princip från dag till dag och även fast jag är hemma med henne känns det som att jag inte hinner med riktigt!

Så, fram tills i mars ska jag fokusera på att vara den bästa mamman jag kan åt den bästa dottern i hela världen. ♥ Sen efter det får vi se vad som händer och sker. På det sättet hade det ju varit enklare att börja om skolan, jag hade vetat vad jag skulle göra och jag hade kunnat vara hemma med Vilja hela sommaren men det kändes inte som rätt anledning att börja om då jag som sagt tror att jag skulle ångra det sen. Vem vet, jag kanske ångrar mitt beslut sen senare men som jag har sagt nu den här veckan då jag funderat; jag ångrar hellre att jag inte började om än ångrar att jag inte var med Vilja mer. Alla är vi olika och för en del fugerar det att pussla och trixa för att få det att funka, och en del känner att de behöver få vara mer än "bara" mamma. Jag har inte riktigt det behovet just nu för jag är så nöjd med att vara mamma! Jag skulle lätt kunna vara hemma med Vilja hur länge som helst, nu vet jag ju att det inte går men skulle det bara vara möjligt så hade det inte gjort något. ;)

Nä, det blir nog bra det här och så länge vi har varandra och får vara friska och krya så är jag nöjd! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar