Min blogglista

24 augusti 2011

Egentligen ett onödigt inlägg men...

Jag har så mycket idéer och tankar om det mesta så jag måste få skriva av mig innan jag går och lägger mig. Vet dock inte var jag ska börja för jag har så mycket olika saker i huvudet och jag vill inte skriva ett jätte-inlägg heller...

Lön snart - himla najs! Är supertaggad på att bli ekonomisk igen efter sommarens slappa stil. Vi har nog inte storhandlat alls i juli månad. Not good! Jag måste även inflika att nej, vi är inte panka. Jag vill bara inte att det ska skena iväg, och jag är ju egentligen väldigt snål & sparsam av mig så detta är inte jag. Hehe! Så nu ska det göras storkok så Fredde har matlådor i frysen samt återgå till endast storhandling. Sen förstår jag inte detta med fredagslunch varje fredag, vem fan har kommit på den dåliga idén?! Verkar dessutom mest vara typ gubbarna som har fått för sig att varje fredag ska firas med att äta lunch ute. I don't like. Istället kan ju Freddsson bjuda med sin familj (jag & Vilja) ut och äta någon fredag i månad eller så, mycket bättre. Eller äta fredagslunch ute en gång i månaden, det räcker ju gott och väl?

Det känns som dåligt att man i princip "äter upp" pengarna för det syns ju ingenstans, möjligtvis på vågen och på kroppen men vad får man ut av det? Njutning för stunden men det kommer ju ändå ut till slut. Nä, jag är inte negativ men jag tänker mer att man kan spara lite mer av matslantarna (vi är slarviga med matkontot) och/eller använda dem till att t.ex. måla om huset & byta ytterdörr.

Huset/allt annat: Jag blir så frustrerad på oss ibland. Vi bara glider och får ingenting gjort. Vi har planer för vårt lilla skyffe till hus men de grejer som går att göra bara sådär blir inte ens gjorda?! Huset ska bli helvitt och ytterdörren ska bli grå, den planen har vi haft sen förra året men då fanns det väl kanske inte pengar till det (måla om huset är dyrare än man kan tro) när det helst skulle göras. Sen hade jag ju önskat mig ett räcke till vår nya trapp då Vilja förmodligen & förhoppningsvis springer för fullt nästa sommar. Det blev inte heller. Ladorna skulle bort & carporten som Fredde så osmart börjat riva ska också bort. (sklettet kvar bara så det ser gaaanska så fult ut) Vad händer liksom? Vi har för lite tid oftast, och den tid vi har vill vi känna att vi tar vara på varje sekund med Vilja då hon utvecklas massor varje dag hela tiden! ♥ Och det är ju inte så dumt att vi tänker så, men samtidigt blir man som sagt lite frustrerad när man tänker efter, mest med tanke på att man använder pengarna ändå. Jag menar defintivt inte att vi inte hinner något pga att vi nu har Vilja, det blir nästan mer gjort nu när vi har henne för tv-tittande & soffhäng efter maten existerar inte längre utan det är fullt ös hela dagen. Hon ger en så mycket energi så man får mer gjort än förr! (den ekvationen går ihop hur? ;)

Alltså, jag vet inte egentligen vars jag vill komma med detta inlägg men som jag skrev i början så måste jag få skriva av mig litegrann. Nu låter det ju som att vi är jättepanka och jätteslarviga med allt, och ibland kan det väl kännas som det (sistnämnda) eller se ut som det (återigen sistnämnda) men det är faktiskt inte så. Vi gör det vi hinner och ibland så struntar vi i vissa saker. Kanske lite för ofta, men det är ju vi själva som blir drabbade av det. Så länge vi inte bor i smuts, är skuldsatta upp över öronen, har rena kläder och är friska & mår bra allihopa så är det ju egentligen lugnt?! :) Var sak har sin tid och i detta nu prioriterar vi kvalitétstid. Om än det, som sagt, inte skulle skada om något blev gjort. ;)

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar