Min blogglista

21 augusti 2011

Banan

Idag har Vilja fått smaka på banan men det var tydligen det äckligaste hon ätit hittills! Tungan åkte ut och bananen likaså! Nästan så att hon fick ett "hurv" också och lät "uääh". Haha! Såklart hade vi inte kameran med oss vid bordet då, hade ju förväntat mig att banan skulle bli en favorit direkt men icket. Det hon verkar gilla bäst hittills är palsternacka, jag förstår dock inte hur hon kan gilla den men det är bra att hon gillar nyttiga saker! :) Hon har dessutom bara ätit ekologiska saker hittills men imorgon blir det "oekologiskt".

En annan grej som lillan fått upp ögonen för är majskrokar! Hon har börjat få sitta med oss vid bordet när vi äter middag (om hon inte sover middag då) och då gav jag henne en majskrok som hon kunde slicka på och ha något att göra. Hon har nämligen inte gillat/förstått vad man ska göra med dem förr, men i onsdags (?) då började hon helt plötsligt äta dom! Svisch sa det och borta var den, och mer skulle hon ha minsann! Vi har dock begränsat dem litegrann så hon får absolut max två stycken per dag än så länge. Hon ska ju fortfarande inte blit mätt på något annat än mammas mjölk! ;) (& sen så kan dom väl vara förstoppande har jag hört)

Hon känns så himla stor nuförtiden när hon sitter med oss vid bordet, äter med sked och äter majskrokar. Hon surrar dessutom hela tiden hon äter och pysslar på med sitt när hon får sina krokar. ♥ Vart tog tiden vägen?! Säger jag redan, undra vad jag säger när hon blir 1 år? På tal om det så blir hon ju snart 6 månader, ett halvt år!! Mammas lilla bebis. ♥ Hade hon kommit på "utsatt" datum hade hon blivit 6 månader idag redan, men såhär i efterhand så var det ändå rätt bra att hon stannade lite längre i magen så hon fick bakas ordentligt. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar