Min blogglista

16 augusti 2011

En uppdatering helt enkelt

Smakportionerna (som vi börjat med på lördag) går framåt, Vilja har numera börjat gapa när man ska mata henne med skeden. Det har hon gjort förr när man gett henne D-dropparna men det tog väl två dagar innan hon började med det när det var puré på skeden! Det börjar även vara dags att pröva en annan smak imorgon eller på torsdag.

Igår var vi till BVC och Vilja fick sin andra dos vaccin och var hur duktig som helst! Första sprutan märkte hon inte ens och den andra då grät hon till just när medlet sprutades in men slutade lika fort som hon började. :) Vi får hoppas att hon inte ärvt sin pappas rädsla för sprutor, och hittills verkar det ju gå bra *pepparpeppar* Idag är hon kanske lite tröttare än vanligt, eventuellt att hon har lite feber. Hon känns lite varmare än vanligt men det går som upp och ner tycker jag så det är svårt att avgöra utan att kolla med termometer (vilket jag inte vill göra själv då hon inte ligger still och man ska ha den vi har i rumpan :/) Hon har då orkat leka och ville då som vanligt inte somna innan vi gick ut! Blir det inte värre än att hon är lite tröttare så är det nog lugnt hoppas jag. :)

Hon hade även gått upp från 7025 gram till 7450 på en månad så hon verkar få i sig ganska bra med mat! Längden igår var 66,5 cm och sist vi var dit så fick vi det till 67,5 så det måste ha blivit något knasigt där för krympt har hon ju inte gjort, det syns långa vägar!

Angående smakportioner sa hon (förvånande nog) att vi kunde ge lite mer åt Vilja om hon verkar intresserad och tycker om det. Jag som hade tänkt skynda långsamt! Har dock ändå tänkt att hon ska få vänja sig sakta men säkert. :) Planen är ju dessutom att jag ska amma henne i alla fall morgon & kväll i några månader till, eller i alla fall så länge hon är intresserad, det är himla mysigt att vara den enda som kan mata henne så jag vill inte riktigt "ge upp" det än på ett bra tag. ;)

Lilla björnungen ♥

1 kommentar: