Min blogglista

9 april 2012

Veckans mat

Den här veckan har vi bestämt oss för att prova lite andra maträtter, och samtidigt äta kolhydrat-snål mat. Tänkte lägga in veckans "matsedel" bara som en kul grej. ;)

Tisdag: köttfärsbiffar + fetaost + sallad
Onsdag: Räksoppa
Torsdag: Hemmagjorda burgare med salladsblad som bröd, ost, dressing.
Fredag: Tacos
Lördag: Kycklingsallad
Söndag: Lax kanske? Inte riktigt bestämt än så kom gärna med förslag på någon god maträtt som antingen går att äta utan pasta/potatis/ris eller som helt enkelt är utformat att vara "lchf-vänligt". (vi har väl inte riktigt tänkt köra världens diet men som sagt kolhydrat-fattig mat denna vecka!)

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack! :) du kan ju laga samma mat så behöver du inte fundera ut vad ni ska äta ;)

      Radera
  2. ja kanske det vi åt blodpudding idag igår gjorde jag köttfärsbiffar

    SvaraRadera
  3. stekt kött o sallad o ngn god sås eller dressing ni har ju boken

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi åt grillad fläskfilé idag, med strips. Men annars har vi ätit med endast sallad :) (såg först nu att du skrivit)

      Radera
  4. vad skoj att du inspireras lite av min mat! :D
    visst var det du som fråga om fläskfilegrytan för ngn vecka sen? (ja jag vet jag är seg)
    Jag brular bara skiva fläskfilen i väldigt tunna skivor, steka dem snabbt, saltpeppra.
    Sen häller steker jag på lite grönsaker, kanske färsk broccoli, lite lök eller vad som finns hemma. På med 1 pkt grädde och en burk creme fraishe (naturell eller smaksatt), rör ihop allt och smakar av med kryddor, och så tillssit i med lite paprika :)

    SvaraRadera