Min blogglista

11 april 2012

Dag 2

"Nyttiga veckan" har börjat bra i alla fall. Dock är vi ju bara inne på dag två, men ändå. :) Igår var det köttfärsbiffar med sallad & fetaost till och idag serverades det räksoppa till middag, mums! Även Vilja verkar gilla "nyttiga veckan"; hon har smakat en biff igår som jag provade sätta fetaost i och det verkade gå hem för hon åt det trots att Fredde tog det "från hennes tallrik". :) Idag smakade hon lite av soppan och även det verkade hon gilla, eller ja i alla fall tills hon får det på sin egen tallrik. ;)

Vi kör ju inte 100 % nyttigt än, det har varit lite svårt att hinna få till en bra frukost eftersom vi har flängt nu i dagarna två, jag och Vilja men imorgon tänkte jag göra en bättre frukost, en bra lunch, och så självklart en bra middag! Känner dock att jag måstemåstemåste göra en förändring igen. Det gick ju relativt bra sist men sen fyllde jag år och då rann det ut i sanden. :/ Just nu känns det dock lite tråkigt att man inte får äta något gott, men det blir ju bättre, det vet jag. Om man inte har karaktär nog att göra det för sin egen skull då kan man väl förtusan göra det för sitt barns skull!

1 kommentar:

  1. Jag kan ge tips till något gott: ta en stor tallrik och dela upp en gurka, paprika, morötter och där har du något riktigt gott som går hem för mig och wille..

    SvaraRadera