Min blogglista

19 april 2012

Mums

Idag bjöd jag (nåväl vi hjälptes åt men det var min idé ;)) min älskade sambo på vad som verkade vara, det godaste han ätit på flera år. Han åt hela 3 (!) portioner! Han gillar mat men han har nog aldrig någonsin förr ätit tre portioner så jag blev minst sagt chockad. :) Vi har gjort den maträtten en gång tidigare men lite annorlunda (inge paprika eller bacon och pennepasta) men den var typ 100 gånger godare idag! :D Det enda minuset var att jag idag bara gjorde "halvsats" eftersom jag bara snörde ihop av det vi hade hemma. :/

Receptet kommer här, från början har jag dock snott det av Erika...

Ranchkyckling


3-4 kycklingfiléer
ca 400 gr penne eller tagliatelle (idag använde vi den pastan som ser ut som fjärilar och personligen tyckte jag att det vart godare!)
1 pkt bacon
1 röd paprika
5 dl creme fraiche
3 dl vispgrädde
gratängost... vanlig hushållsost funkar lika bra!
Salt
Peppar
2 st OLWs Ranchdip-påsar


Strimla och stek kycklingen, krydda med salt och peppar. Koka pastan enligt beskrivning. Skär paprikan (viktig för smaken! men skippa den om du inte gillar smaken av den, som vi t.ex.) i strimlor och skär baconet i små bitar.
Blanda ihop creme fraichen och grädden och vispa ner dipen.

Blanda ihop pastan, kyckligen, paprikan och bacon och häll ner i en ugnsform och häll över "röran" och rör om om du vill att dippen ska blandas. På med lite (mycket) ost och in i ugnen i 20-30 minuter i 225* (tiden beror på ugnen)

SERVERA & NJUT! :D (gör du av hela mängden kan du räkna med att det blir x antal matlådor om ni som vi är två vuxna som äter av det, det andra tipset är att använda den där extra stora gratängformen ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar