Min blogglista

6 november 2011

Upp till bevis då...

  • Sätta grind vid trappen INNAN Vilja får för sig att börja klättra där! (Freddes projekt)
  • Städa (åtminstone sovrummet, resten har vi i princip städat idag om än det alltid finns att plocka)
  • Byta sängkläder (& förhoppningsvis bli av med alla förkylningsbaciller samtidigt)
  • Bada Vilja/bada med Vilja i hennes farmor & farfars spa-bad! Baljan är ju lite liten och så blir det så fort kallt då hon badar där.
  • Umgås med någon?!?!?!?!  (Inte hälsat på nån annan än svärmor & svärfar & F's mormor & morfar men vi har då haft besök varje dag!)
  • Färga håret?
  • Hälsa på Freddes mormor & morfar? Eller om det blir nån dag i veckan/nästa helg... :)
  • Fylla vedkistan! (freddes jobb iofs)
  • Göra mat åt Vilja
  • Göra storkok till matlådor åt F
Ja, det jag tyckte var som viktigast (GRINDEN) har inte blivit gjort. Grrh. Får sätta han i arbete imorgon efter jobbet då, vill verkligen inte att Vilja ska hinna ramla ner därifrån innan vi får tummen ur!! Hon klättrar ju inte jättemycket än, men igår då jag var på toa en snabbis och Fredde var uppe då stod hon på knä vid sin bilbarnstol och verkade tycka att det var en himla bra idé att klättra på den/med den som stöd! Ja, jag vet man ska ta med henne överallt men jag hann ju i tid som tur var!!

Städningen vet jag inte egentligen om jag kan dra ett streck över då det jämt finns att plocka och tömma/fylla diskmaskinen, tvätta och vika tvätt. Men vi har då fått städat sovrummet som har varit stökigast då vi har modifierat om så att Vilja inte ska ramla ner från sängen, och om hon gör det så hon inte ska slå sig förhoppningsvis! :) Sen har jag även blivit av med en del ren tvätt, dock finns det ju alltid nytt att vika och sätta in i skåpar, blä. Nåväl, man ska väl ha något att göra under veckorna också. ;) (som att inte en 8-månaders bebis håller en sysselsatt :D ♥)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar