Min blogglista

16 oktober 2011

Framtiden

Jag gillar ju inte längre att tänka så långt fram i tiden då Vilja blir redan nu blir stor så fort. Jag gillar inte heller tanken på att behöva börja leta mig någon sysselsättning redan då hon är 1 år. Jag vill alltidalltidalltid vara hemma med henne! ♥ Tyvärr är ju inte detta möjligt så jag tog mig modet att räkna ut ungefär hur länge jag kan vara hemma. Jag var ju mer eller mindre tvungen att ta ut över två (!) månader innan hon föddes vilket ogillas idag då de två månaderna hade varit guld värda då man har henne här istället för i magen. Dessutom envisades min kära sambo med att det skulle tas ut sju dagar per vecka fram tills jag bokstavligt talat fick panik då jag insåg att dom bara rinner iväg då man gör så, såklart. Sen när jag väl ändrade det så fattade ju inte trög-kassan det så jag fick ytterligare två månader med sju dagar per vecka!! :( Nåja. Gjort är gjort och går inte att få tillbaka, om inte någon vänlig själ vill betala tillbaka de dagarna till f-kassan? Nä, räknade inte med det heller.

Hur som haver, det jag kom fram till var att jag borde kunna vara hemma hela mars månad ut och ändå ha kvar så jag kan vara hemma halva april månad också. Då har jag "safeat" och räknat fem dagar per vecka så länge jag får ta ut sjukpenningsdagar och räknat sju dagar per vecka då dessa "lyxdagar" är slut och dagarna på lägsta nivå börjar. Det blev ändå en lättnadens suck trots att jag helst hade velat vara hemma med henne åtminstone tills jag eventuellt börjar om skolan, dvs. augusti-september. Jag hade bara vågat räkna med att dagarna räcker ganska precis tills min skatt blir ett år så jag "vann" ju några dagar, om jag nu har räknat rätt vill säga. Dessutom har jag ju en liten plan/önskan om att kanske i januari nångång kanskekanskekanske lyckas få jobba någon helg eller någon kväll lite då och då när Fredde är hemma med Vilja så att man kanske lyckas spara in någon dag. För ärligt talat, en helg eller någon kväll är "ingenting" om det betyder att jag kan rå om henne i några dagar extra! :) Men, då ska det ju finnas något jobb att få också. :/

Nä, huvaligen nu ska jag sluta tänka på framtiden och hoppas att jag räknat rätt och att Fredde får en massa bra löner så jag kan spara dagar. Och även att min lilla önskningsplan går att uppfylla. Men fram tills dess ska jag då ta mig fan bara njuta av varenda sekund tillsammans med min underbart fina dotter! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar